7 روش طلایی برای تمیز کردن جواهرات طلا زرد در خانه

به گزارش «تابناک» به نقل از اقتصاد ۱۰۰، توصیه ما این است که جواهرات طلا زرد خود را سالی یک بار به طور حرفه‌ای تمیز کنید و از درخشش آن‌ها لذت ببرید. در ادامه چند نمونه از روش‌های کارآمد تمیز کردن طلا زرد در منزل ارائه شده است.

تصویر تمیز کردن طلای زرد

روش اول

این روش یکی از ساده‌ترین روش‌های تمیز کردن جواهرات به شمار می‌رود. برای انجام این روش به آب ولرم، شوینده ملایم مانند شامپو بچه، یک برس یا فرچه نرم مانند مسواک و یک پارچه نرم بدون پرز نیاز دارید. در ابتدا باید چند قطره شامپو بچه را به یک کاسه آب ولرم اضافه کنید و گردنبند طلا خود را به مدت ده دقیقه در کاسه بخیسانید. این کار سبب می‌شود تا هرگونه کثیفی خیس خورده شده و از بین برود. حال جواهر شما آماده این است تا به آرامی آن را با مسواک پاک کنید. استفاده از یک برس نرم مانند مسواک به شما اطمینان می‌دهد که سطح جواهرات خود را خراش نخواهید داد. بعد از برس کشیدن جواهرات، آن‌ها را به طور کامل آبکشی کنید و سپس با پارچه بدون پرز جواهرات خود را خشک کرده، جلا دهید و از جواهرات جدید درخشان خود لذت ببرید.

روش دوم

روش دوم استفاده از آمونیاک است؛ اما باید بدانید که چه زمانی باید جواهرات‌تان را با آمونیاک تمیز کنید؛ چراکه آمونیاک یک پاک‌کننده قوی است؛ اما از نظر شیمیایی، می‌تواند تا حدودی سوزاننده طلا باشد. از این رو بهتر است از استفاده مکرر از آمونیاک برای تمیز کردن جواهرات طلای خود اجتناب کرده تا از سایش جواهرات خود جلوگیری کنید. در واقع آمونیاک گزینه مناسبی برای پاکسازی عمیق گاه به گاه و نه مکرر طلا است. این ماده می‌تواند به برخی فلزهایی که در جواهرات استفاده می‌شود مانند پلاتین و مروارید آسیب برساند.

برای تمیز کردن جواهرات طلا زرد با آمونیاک، ابتدا یک سهم آمونیاک را به شش سهم آب اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا مخلوط یکنواختی به دست آورید. جواهرات را در حدود ۱ تا ۳ دقیقه در این مخلوط خیس کنید؛ اما اجازه ندهید جواهرات برای مدت طولانی در مخلوط آمونیاک و آب قرار بگیرند. بعد از گذشت زمان معین شده، برای برداشتن همه جواهرات به یکباره، از یک صافی آشپزخانه یا یک صافی دستی برای بیرون آوردن جواهرات از محلول استفاده کنید. جواهرات را زیر آب بشویید یا به آرامی با یک پارچه پولیش نرم کاملا خشک کنید.

روش سوم

صابون، پودر یا مایع ظرفشویی نیز به خوبی می‌تواند روی انواع جواهرات طلایی شما پاسخگو باشد تا هرگونه کثیفی که سبب کدر شدن طلا شده است را از بین ببرد. برای تمیز کردن طلا به این روش، یک نوع ملایم از صابون، پودر یا مایع ظرفشویی را انتخاب کنید، یک تا دو قاشق غذاخوری از آن را به یک کاسه آب گرم اضافه کنید؛ سپس جواهر طلای خود را حدود ۱۵ دقیقه در این مخلوط خیس کنید. پس از گذشت زمان تعیین شده، با یک اسکراب ملایم مانند یک مسواک نرم یا پارچه میکروفیبر جواهر خود را با ملایمت پاک کنید. باقی مانده کف روی جواهر را با آب گرم بشویید و سپس آن را با یک پارچه تمیز به آرامی خشک کنید.

روش چهارم

نمک و جوش شیرین نیز ترکیب شگفت‌انگیزی برای تمیز کردن طلا زرد به شمار می‌رود. زمانی که این دو ماده با هم ترکیب می‌شوند، یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌کنند که به از بین بردن آلودگی‌ها کمک می‌کنند. از اندازه‌های مساوی از هر کدام از این دو ماده برداشته و با یک یا دو قطره مایع یا پودر ظرف‌شویی در صورت تمایل ترکیب کنید. هر دو را به یک کاسه آب گرم اضافه کرده و سپس جواهر طلای خود را به مدت ده دقیقه در آن خیس کنید؛ سپس به آرامی با یک مسواک نرم طلای خود را بشویید تا باقی‌مانده کثیفی‌ها از بین بروند. سپس زیر آب گرم طلایتان را آبکشیده و به آرامی با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید.

روش پنجم

آب گازدار یا نوشابه نیز به خوبی می‌تواند جواهرات طلا را تمیز کند. کربناته شدن طلا با استفاده از آب گازدار یا نوشابه به شکستن رسوبات یا آلودگی‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود طلای شما تازه و تمیز به نظر برسد. به این منظور، یک کاسه را با آب گازدار یا نوشابه پر کنید، طلای خود را داخل آن قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه خیس بخورد؛ سپس در صورت نیاز به آرامی با یک مسواک نرم طلای خود را بشویید، سپس با آب گرم آن را آب کشیده و خشک کنید.

روش ششم

خمیر دندان نیز یکی دیگر از موادی است که جواهرات طلا را به خوبی تمیز می‌کند. خمیر دندان محلولی بسیار ملایم و راهی عالی برای تمیز کردن جواهرات طلای ۱۴ و ۲۴ عیار شماست. برای تمیز کردن طلای زرد خود با این ماده، ابتدا یک مسواک بردارید و روی آن خمیر دندان ریخته و سپس طلای خود را مانند دندان‌هایتان مسواک بزنید. هنگامی که جواهرات خود را به خوبی تمیز کردید، به آرامی آن‌ها را با آب گرم بشویید و سپس با یک پارچه نرم خشک کنید.

روش هفتم

امروزه محلول‌های متنوعی با عنوان محلول پاک‌‌کننده جواهرات در بازار وجود دارد که می‌توانید از آن برای تمیز کردن طلا زرد در خانه استفاده کنید. این پاک‌کننده‌های جواهر برای تمیز کردن ایمن و موثر جواهرات تولید شده‌اند. با دنبال کردن دستورالعمل‌های نوشته شده روی محلول پاک‌کننده جواهرات، جواهرات طلایی خود را تمیز کرده و از درخشان شدنشان لذت ببرید.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *