فروش خودرو‌های کوییک GXR-L و کوییک GX-L گروه خودروسازی سایپا فروش از فردا، ۲۱ آبان برای سه گروه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو‌های فرسوده درحالی آغاز می‌شود که با واردات خودرو هم تمایل مردم به خرید خودرو‌های داخلی کاهش یافته است و از سوی دیگر رقابت شرکت های داخلی برای فروش محصولات شان به اوج خود رسیده به نحوی که با گذاشتن انواع طرح های اقساطی برای فروش خودرو، بازار فروش محصولات سایپا را بسیار کمرنگ تر از گذشته کرده است. 

به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، تجربه طرح های پیش فروش گذشته گروه خودروسازی سایپا نشان داد که هم استقبال زیادی برای خرید محصولات سایپا از سوی متقاضیان انجام نشد و هم شاهد عدم تکمیل وجه توسط مشتریان این کارخانه بودیم که اکثرا به خاطر افزایش قیمت ها بسیاری از مشتریان را مجبور به انصراف کرد. این اتفاق محمدعلی تیموری مدیرعامل سابق گروه سایپا را به واکنش دربرابر برخی انتقادهای مطرح شده از نحوه قیمت گذاری محصولات سایپا کرد که این موضع گیری، کاملا نشانه ناپخنگی و عدم اشراف تیموری به حوزه خودرو را نشان می داد. 

اظهارات عجیب مدیرعاملی که برکنار شد 

تیموری، مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در واکنش به برخی انتقاد‌ها از نحوه قیمت گذاری محصولات، آن را با سایربازار‌های موازی مانند طلا و ارز مقایسه کرده و مدعی شده که در قیاس با سایر بازار‌ها کمترین افزایش را داشته است درحالیکه خودرو در کل دنیا یک کالای سرمایه‌ای نیست و ماهیت مصرفی دارد بنابراین نمی‌توان آن را با دیگر بازار‌های مالی که پشتوانه پولی دارند مقایسه کرد. 

کلاهی که سایپا سر شورای رقابت گذاشت

گروه خودروسازی سایپا به بهانه اضافه کردن برخی آپشن‌ها، اقدام به تغییر نام محصولات کرده و مجوز افزایش چند ده میلیونی محصولات را به این شیوه از شورای رقابت گرفته است درحالیکه به گفته کارشناسان هیچ تغییری در موتور و بدنه این محصولات از جمله ساینا و کوییک که از خودور‌های پرفروش این شرکت به شمار می رود اعمال نشده است. برای مثال چه تفاوتی بین ساینا معمولی و ساینا اس وجود دارد و چرا قیمت این دو محصول بسیار زیاد است؟

۱۸ روز از ضرب الاجل سازمان بورس هم گذشت و سایپا محل نداد

گروه خودروسازی سایپا در حالی اقدام به پیش فروش محصولات کرده است که به دلیل عدم انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده نیمه اول سال، خواستار اعطای مهلت  ۱۵ روزه از از اداره نظارت بر سازمان بورس شد و رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی نیز به سایپا تا ۲ آبان مهلت داده است که این اطلاعات را در کدال منتشر کند که تا این لحظه هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است.

طبق آخرین گزارش صورت مالی گروه خودروسازی سایپا در پایان بهار امسال، این خودروساز با زیان های نجومی هم روبه روست و قاعده کلی بر این است که با افزایش زیان خودروساز، احتمال کاهش تولید نیز افزایش پیدا می کند، اما همچنان به دلایل نامشخصی زیان هنگفت خودروسازان نادیده گرفته شده و و همچنان اصرار بر افزایش تیراژ وجود دارد.

شگرد جدید سایپا برای افزایش قیمت محصولاتش/اصرار نامعلوم سایپا به افزایش تولید چه دلیلی دارد؟



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *