هوندای ژاپنی، پراید هندی‌ها می‌شود

 

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین؛ رقابت و نبرد بازار محبوب سدان‌های کوچک در هند یک مدعی جدید دارد. هوندا از نسل سوم سدان آمیز (Amaze) رونمایی کرده که مستقیماً به رقابت با خودروهایی مانند سوزوکی Dzire، هیوندای Aura و تاتا تیگور می‌پردازد. آمیز ۲۰۲۵ در حالی که همچنان از همان پایه و اساس نسل قبلی خود استفاده می‌کند، اما با ظاهر بیرونی و داخلی بازطراحی شده عرضه می‌شود.

 

هوندای ژاپنی، پراید هندی‌ها می‌شود

 

همانطور که انتظار می‌رفت، آمیز جدید برخی از تناسب‌های نامتعارف نسل قبلی خود را به ارث برده که یک ویژگی رایج در دسته سدان‌های زیر ۴ متر به حساب می‌آید. این ویژگی‌های عجیب و غریب، مانند ابعاد کوتاه و رینگ‌های آلیاژی کوچک ۱۵ اینچی، همچنان نادیده گرفتنشان سخت است. با این حال آمیز سعی می‌کند تا با چراغ‌های جلوی LED تهاجمی، جلوپنجره برجسته و چراغ‌های عقب LED الهام‌گرفته از هوندا سیتی، جلوه بهتری را به نمایش بگذارد.

 

هوندای ژاپنی، پراید هندی‌ها می‌شود

 

در داخل، داشبورد کاملاً بازطراحی شده و از سبک مدرن‌تر و مینیمالیستی استفاده شده است که در سراسر مدل‌های تولیدی هوندا دیده می‌شود. طراحی بسیاری از قسمت‌های داخلی مستقیماً از شاسی‌بلند هوندا Elevate الهام گرفته شده است، از جمله فرمان، نمایشگر کیلومترشمار ۷ اینچی و دریچه‌های تهویه مطبوع. آمیز با نمایشگر ۸ اینچی اطلاعات سرگرمی عرضه می‌شود.

 

ایمنی یکی از نقاط قوت آمیز جدید به حساب می‌آید؛ این خودرو در این زمینه مجهز به شش کیسه هوای استاندارد و فناوری ADAS هوندا سنسینگ است. ویژگی‌هایی مانند کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ خطوط، به خودرو قابلیت‌های خودران سطح ۲ می‌دهد و طبق گفته هوندا، آن را به مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروی هند مجهز به مجموعه ADAS تبدیل می‌کند.

 

هوندای ژاپنی، پراید هندی‌ها می‌شود

 

زیر کاپوت، همه چیز آشنا به نظر می‌رسد؛ تنها گزینه موتور ارائه شده برای آمیز جدید، یک موتور بنزینی i-VTEC تنفس طبیعی ۱٫۲ لیتری قابل اعتماد است. این موتور ۸۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که با یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا یک گیربکس CVT اتوماتیک بهبود یافته جفت می‌شود.

 

هوندای ژاپنی، پراید هندی‌ها می‌شود

 

قیمت هوندا آمیز از ۹۴۰۰ دلار (معادل ۶۶۵ میلیون تومان) برای نسخه پایه دستی شروع می‌شود و به ۱۲۹۰۰ دلار (معادل ۹۱۵ میلیون تومان) برای تریم پرچمدار ZX با گیربکس CVT و مجموعه کامل ADAS می‌رسد. این خودرو با این مشخصات و ویژگی‌ها می‌توانست جانشینی بسیار عالی برای پراید در بازار ایران باشد. اولین سری تحویل این خودرو برای ژانویه ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده و هوندا امیدوار است که آمیز بتواند سهم بیشتری از بازار سدان‌های کوچک هند را به خود اختصاص دهد.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *